وبلاگ

اهمیت استفاده از سایبان کولر آبی چیست؟

مهندسین و افراد اهل فن، همواره به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند راندمان بیشتری از دستگاه‌های برقی بگیرند. به این صورت که با انجام کار‌های ساده، از مصرف انرژی بکاهند و یا با زدن ترفند‌های مختلف، باعث افزایش کارایی دستگاه با کمترین میزان برق مصرف شده بشوند. در مورد کولر‌های آبی، یکی از کار‌هایی که باعث به وجود آمدن این افزایش راندمان شده است، استفاده از سایبان کولر آبی می‌باشد.

اهمیت سایبان کولر آبی در سال‌ها اخیر مشخص شده است؛ همچنین افزایش راندمان کارایی کولر، باعث این شده است که انواع سایه‌بان‌ها با جنس‌های مختلفی در بازار تولید شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد.

اهمیت سایبان کولر آبی

کولر آبی، در کشور ما، بیشترین استفاده را در بین سیستم‌های خنک کننده‌ی هوا دارند. در اکثر موارد نیز کولر را بر روی پشت بام، و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داده می‌شود. ثابت شده است که گرم شده بیش از حد بدنه‌ی کولر به خاطر نور آفتاب، راندمان کولر آبی را تا 50% کاهش می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این ترفند، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افزایش طول عمر بدنه‌ی کولر

طبیعی است که خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی و مکانیکی درون کولر، به افزایش طول عمر قطعات منجر می‌شود. چرا که گرما و آفتاب باعث تخریب قطعات پلاستیکی و گاها فلزی، در طول زمان خواهد بود. به همین دلیل، با وجود سایه‌بان، می‌توان جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی را گرفت.

  • صرفه جویی در مصرف آب و برق

زمانی که راندمان کولر افزایش میابد، کیفیت باد بیشتر شده و تهویه‌ی هوا به شکل بهتری صورت می‌گیرد. به همین دلیل، مدت زمان کمتری نیاز است تا کولر را روشن بگذاریم، به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. همچنین، کم شدن میزان تبخیر آب درون کولر، مصرف آب کولر را نیز کاهش می‌دهد.

  • جلوگیری تاثیر بارندگی

با وجود سایبان کولر آبی ، جلوی برخورد آب در صورت بارندگی گرفته شده و احتمال زنگ زدن بنده‌ی آن کاهش می‌یابد. همچنین با بارش برف، برف روی آن ننشسته و سنگینی برف باعث وارد شدن فشار نا مطلوب به آن نخواهد شد.

شاید این سوال برای شما به وجود امده باشد که چه کولر‌هایی به سایه‌بان نیاز خواهند داشت. پاسخ این سوال این است که هر نوع کولری که در طول روز، ساعات زیادی را در معرض آفتاب قرار گیرد، برای کاهش مصرف آب و برق و همچنین محافظت‌های ذکر شده از کولر، نیاز دارد که سایه‌بان داشته باشد.

ویژگی‌های یک سایبان مناسب

یک سایه‌بان خوب که می‌توانیم از آن برای کولر استفاده کنیم، باید این قابلیت را داشته باشد که به خوبی از کولر در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کرده و مانع از داغ شدن بدنه‌ی کولر بشود. همچنین باید از جنسی باشد که بیشتر از اینکه نور خورشید را جذب کند، آن را باز تاب کند تا دمای خود سایه‌بان، بیش از اندازه بالا نرود؛ به عبارت دیگر جنس سایه‌بان به شکلی نباشد که با جذب نور آفتاب روند تخریبی داشته باشد بلکه باید در این راستا، مدت زمان زیادی مفید واقع شود.

1 دیدگاه در “اهمیت استفاده از سایبان کولر آبی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *